
W tym samym duchu Amédée Bollée opracowała w 1873 r. niezależną zawiesinę, ale dopiero w 1933 r. pojawiła się w niskonakładowej Mercedes-Benz 380, która rozpowszechniła ją wśród amerykańskich producentów. W 1930 roku, liczba producentów samochodów spadła gwałtownie, jak branża się skonsolidowała i dojrzewała, częściowo dzięki efektom Wielkiego Kryzysu.
Pomoc drogowa sprawdzony kontakt
Przykładowe przedwojenne samochody:
1932-1939 Alvis Speed 20 – pierwsza z całkowicie synchroniczną skrzynią biegów
1932-1948 Forda V-8 (Model B) – wprowadzenie głowicy płaskodennej V8 w pojazdach głównego nurtu
1934-1938 Tatra 77 – pierwszy seryjnie produkowany samochód o konstrukcji aerodynamicznej
1934-1940 Bugatti Typ 57 – wyjątkowy, wyrafinowany samochód dla bogatych
1934-1956 Citroën Traction Avant – pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem na przednie koła, zbudowany z podwozia monokolorowego.
1936-1955 Seria MG T – samochody sportowe
1938-2003 Volkswagen Beetle – projekt, który był produkowany przez ponad 60 lat z ponad 20 milionami sztuk zmontowanych w kilku hrabstwach.
1936-1939 Rolls-Royce Phantom III – silnik V12
Pomoc drogowa konieczne formalności
Istotną zmianą w projektowaniu samochodów od czasów II wojny światowej była popularność stylu pontonowego, w którym wyeliminowano płyty nadwozia i włączono do nadwozia błotniki. Wśród pierwszych przedstawicieli tego stylu znaleźli się radzieccy GAZ-M20 Pobeda (1946), British Standard Vanguard (1947), amerykański mistrz Studebaker i Kaiser (1946), a także niskoproduktywny luksusowy czeski Tatra T600 Tatraplan (1946) i włoski samochód sportowy Cisitalia 220 (1947).
Projektowanie i produkcja samochodów ostatecznie wyłoniła się z wojskowej orientacji i innego cienia wojny w 1949 r., w roku, w którym w Stanach Zjednoczonych wprowadzono silniki wysokoprężne V8 i nowoczesne nadwozia marek General Motors Oldsmobile i Cadillac. Firma Hudson wprowadziła projekt „step down” z modelem Commodore z 1948 r., który umieścił przedział pasażerski wewnątrz ramy, która była jednym z pierwszych nowo zaprojektowanych powojennych samochodów wykonanych i charakteryzujących się stylizacją od strony płyty wyznaczającą trendy. Konsul Forda z zawieszeniem unibody/strut-zawieszony w 1951 r. dołączył do Morrisa Mniejszego z 1948 r. i Rovera P4 z 1949 r. na rynku motoryzacyjnym w Zjednoczonym Królestwie. We Włoszech Enzo Ferrari rozpoczynał swoją serię 250, podobnie jak Lancia wprowadził rewolucyjną Aurelię z napędem V6.
W latach pięćdziesiątych XX wieku moc silnika i prędkości obrotowe pojazdów rosły, projekty stawały się bardziej zintegrowane i sztuczne, a samochody były wprowadzane na rynek międzynarodowy. Alec Issigonis’s Mini i Fiat’s 500 w wersji skróconej zostały wprowadzone na rynek europejski, podczas gdy podobna klasa samochodów kei stała się popularna w Japonii. Volkswagen Beetle kontynuował produkcję po Hitlerze i rozpoczął eksport do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych.